Την Τετάρτη 15 Νοεμβρίου 2023 από τις 10:00 έως και τις 11:00 π.μ., οι μαθητές/τριες της Β’, Γ’ και Δ’ τάξης παρακολούθησαν δωρεάν την διαδικτυακή παρουσίαση του προγράμματος «Οι Οργανούληδες πάνε στο Δημοτικό Σχολείο».
Είναι ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα υπό την επιστημονική αιγίδα του Υπουργείου Υγείας, του ΕΟΜ (Ελληνικό Οργανισμό Μεταμοσχεύσεων) (ΕΟΜ) και την υποστήριξη του Ιδρύματος Ωνάση για την υγιεινή ζωή και τη δωρεά οργάνων. Απευθύνεται στους μαθητές των δημοτικών σχολείων όλης της χώρας και εντάσσεται στα Προγράμματα Αγωγής Υγείας των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων .
Η φροντίδα της υγείας και η δωρεά οργάνων γίνονται μέρος της δημόσιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα. Με όχημα τους Οργανούληδες, η συζήτηση για την υγεία, τη λειτουργία βασικών οργάνων του σώματος, αλλά και τη δωρεά τους, ανοίγει στα Δημοτικά Σχολεία. Οι Οργανούληδες γεννούν την ελπίδα, ώστε στο μέλλον όλο και περισσότερες γενιές να έχουν εξοικειωθεί με τη φροντίδα της υγείας τους, καθώς και με την έννοια της δωρεάς οργάνων, που μπορεί και αλλάζει τον κόσμο.
Από το σχολικό έτος 2021-22, οι «Οργανούληδες» περιλαμβάνονται στα προγράμματα αγωγής της υγείας του υπουργείου Υγείας, με στόχο την ευαισθητοποίηση και ενημέρωση του μαθητικού πληθυσμού. Οι Οργανούληδες έρχονται για να βοηθήσουν τα παιδιά να κατανοήσουν με εύκολο και διασκεδαστικό τρόπο την αξία της δωρεάς οργάνων και της μεταμόσχευσης. Οι Οργανούληδες πιστεύουν ότι αυτό που μετράει είναι αυτό που υπάρχει μέσα μας –κυριολεκτικά και μεταφορικά. Για να φαινόμαστε καλά εξωτερικά, πρέπει να νιώθουμε πως όλα μέσα μας λειτουργούν κανονικά, να νιώθουμε υγιείς. Παράλληλα, και οι γονείς έχουν τη δυνατότητα να κατεβάσουν το ενημερωτικό υλικό και να το μοιραστούν με τα παιδιά στο σπίτι.

